Diocese of Hamilton Student Awards: MonAvenir Catholic School Board

The Diocese of Hamilton award is presented to graduating students who have attained high academic proficiency, and who exemplify Catholic leadership qualities, Christian values, and a commitment to service in the community.

This year's recipients from Conseil scolaire catholique MonAvenir are Sabrina Ferrari, Jonah Paroyan and Alexa Badal-Badalian.

Sabrina Ferrari

Sabrina a su se démarquer dans l’ensemble de ses actions. Elle a démontré son leadership en collaborant avec plusieurs élèves en faisant des projets d’Arts afin d’embellir les murs de son école. Elle a démontré le respect à travers ses projets et l’inclusion de tous et toutes dans sa communauté scolaire.

Sabrina stood out through her actions in her school. She proved her leadership skills through art projects that engaged many students to embellish the school’s walls. She manifested the importance of respecting and including everyone in the school community through all her projects.

Jonah Paroyan

Jonah a commencé à s’impliquer dès la 9e année dans différents camps et comités de l’école et du conseil scolaire. Tout au long de son parcours secondaire, il a eu un impact dans l’organisation et la formation des clubs d’improvisation. Il a représenté l’école sur le comité d’organisation des jeux de l’AESD. Jonah est une personne qui se soucie des autres et est toujours prêt à aider. Il est impliqué également dans sa communauté au service d’un organisme communautaire qui aide les jeunes. Il cherche constamment à créer des conditions pour le bien-être des autres ; que ce soit en humour ou en sport, il a un dévouement hors pair!

Jonah started getting involved in school committees as soon as he started high school He had a great impact in the creation of theatrical improvisation clubs. He represented his school on the organizing committee of the AESD/MonAvenir Games. He is also involved in a community initiative that supports young people. Jonah is always ready to help his neighbours and constantly looks after their wellbeing. Whether through sports or through his great sense of humour, he is a devoted young man.

Alexa Badal-Badalian

Alexa est finissante de l’Académie catholique Mère-Teresa à Hamilton. Elle est fière d’avoir fait toute sa scolarité au sein des écoles catholiques de langue française. Elle est l'enfant du milieu avec un frère aîné et un frère plus jeune. Elle a grandi dans la foi, et est l'une des chanteuses principales du groupe de son église. Alexa espère devenir enseignante pour travailler avec les nouvelles générations d’élèves et continuer à être un modèle à la manière de Jésus.

Alexa Badal-Badalian is graduating from Académie catholique Mère-Teresa in Hamilton. She is proud to have done all her schooling so far in French Catholic schools. She is the middle child, between two brothers. Growing up in the faith, Alexa is the main cantor in her church. She hopes to become a teacher to work with new generations of students and continue to be a model in the footsteps of Jesus.

Congratulations to the recipients!

The Diocese of Hamilton Student Awards will wrap up next week.

Sep092021